Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jazykový obraz světa a tělesnost: proměny ve vnímání a způsobu zobrazování ženské tělesnosti v tištěné reklamě časopisu ELLE v 90. letech a v současnosti
Lohrová, Kateřina ; Šmejdová, Barbora (vedoucí práce) ; Bouma, David (oponent)
Název práce Jazykový obraz světa a tělesnost: proměny ve vnímání a způsobu zobrazování ženské tělesnosti ve vizuálních médiích Anotace Tato diplomová práce se zabývá otázkou vnímání ženské tělesnosti a způsobu, jakým je zobrazována ve vizuálních médiích (konkrétně v tištěné reklamě), jak se tyto obrazy proměňují v čase, případně jakou mají tyto změny podobu. Snahou práce bude nahlédnout toto téma na pozadí konceptu jazykového obrazu naší společnosti, na základě čehož by se nám mohl naskytnou zajímavý vhled do její vnitřní konstrukce a mechanismů jejího fungování. Klíčová slova: jazykový obraz světa, kategorizace, tělesnost, ženskost, stereotypizace, objektifikace, vizuální média, reklama Thesis title The Linguistic Image of the World and Embodiment: Changes in the Perception and the Ways of Displaying the Female Body in Print Advertising in ELLE magazine in the 1990's and Nowadays Abstract This diploma thesis discusses the issue of the perception of the female body and the approaches and ways in which it is portrayed in the visual media (specifically in the printed advertisement), how these images changes over time or what form these changes takes. The aim of this thesis is to look at this topic in the background of the concept of the linguistic image of our world, of our society, on the basis of which we...
Emerson's influence on women in works of Nathaniel Hawthorne
Teršová, Tereza ; Robbins, David Lee (vedoucí práce) ; Veselá, Pavla (oponent)
Vzhledem k důrazu na pojmy jako sebedůvěra či spoléhání na sebe samého ("self-reliance"), vnitřní vedení ("inner guidance") a původní Já ("the aboriginal Self") rozvíjí filozofie Ralpha Walda Emersona teze, které upřednostňují jednotlivce před společenstvím, například tezi o nadřazenosti a posvátnosti sebe-definice vzdorující definicím, které sestavuje a jednotlivcům přiřazuje společnost. Proto je možné vnímat jeho filozofii jako důležitou pro obhájce hnutí za ženská práva a pro formující se feminismus. Ve svých čtyřech románech vytvořil Nathaniel Hawthorne protagonistky, které obhajují právo žen na sebedůvěru či spoléhání na sebe samou ("self-reliance"), tak jak jej definuje Emerson. Hawthornovy hrdinky mohou být chápány a interpretovány jako hrdinky zvažující Emersonovské principy, čímž dokládají souvislost mezi Emersonovou filozofií, a tématy a motivy přítomnými v Hawthornových románech. S Hawthornovým vyobrazením úvah hrdinek o pojmech jako vnitřní vedení ("inner guidance"), původní Já ("the aboriginal Self"), morální či tvůrčí zanedbání ("moral dereliction") a sebedůvěra či spoléhaní na sebe samou ("self-reliance") souvisí Hawthornův postoj ke vztahu mezi "ženstvím" a "ženskostí" na straně jedné, a "mužstvím" a "mužností" na straně druhé. Rozpolcenost ženy, tak jak ji vyobrazuje Hawthorne, spočívá v...
Selfie jako nástroj utváření genderové identity
Gejdošová, Iva ; Kobová, Ĺubica (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Pořizování selfie je technikou dohledu nad sebou samou a nástrojem poměřování. Během pořizování digitálních autoportétů dochází k dohledu nad tím, jak individuální performování genderu vyhovuje existujícím genderovým normám. Dnes hegemonní postfeministické ženství představuje ženu jako sebevědomou a sexy, přičemž zásadní pro její bytí je její tělo. To je současně i jádrem její hodnoty. Pomocí obsahové analýzy vizuálních a textových obsahů příspěvků na sociální síti Instagram tato diplomová práce mapuje, jak je obraz takového ženství konstruován. Zkoumá, zda uživatelky Instagramu, které označují své snímky hashtagem #zanormalniholky, jsou vůči hegemonnímu postfeministickému ženství responsivní, či naopak selfie využívají ke vzdoru vůči postfeministickém diskurzu. Jelikož je identita, včetně genderové identity, utvářená právě akty, které mají být jejím důsledkem, tak selfie - jak ukazují výsledky této práce - mají normativní potenciál. Klíčová slova postfeminismus, selfie, Instagram, sociální sítě, gender, autoportrét, sebeprezentace, feminismus, #zanormalniholky, ženskost, makeover paradigm
Gender Differences in Selected Works of Ernest Hemingway
Čížková, Markéta ; Veselá, Pavla (vedoucí práce) ; Ulmanová, Hana (oponent)
Ernest Hemingway byl během svého života nejen obklopen ctižádostivými ženami, ale stal se také svědkem změny pozice žen ve společnosti. Z Hemingwayových děl je patrné, že jeho osobní zkušenosti s genderovými záležitostmi ovlivnily nejenom jeho život, ale také jeho literární tvorbu. Tato bakalářská práce se tudíž zabývá problematikou genderových rozdílů ve vybraných románech Ernesta Hemingwaye. Jejím cílem je popsat a analyzovat autorovu charakterizaci mužských hrdinů a jejich ženských protějšků v následujících románech: Sbohem, armádo!, Fiesta a Komu zvoní hrana. Hemingwayovi hrdinové jsou obecně považováni za velmi mužné typy. Nicméně jak je dokázáno v této bakalářské práci, tito hrdinové se často dostávají pod vliv ženských postav. Může se zdát, že ženské postavy v Hemingwayových příbězích jsou nepodstatné, protože jeho hrdinové jsou vykresleni jako silní a nezávislí muži, kteří nepotřebují ženy. Je tomu právě naopak, přítomnost ženské postavy poskytuje čtenáři možnost odhalit hrdinovu citlivější stránku osobnosti. A tak další důležitou součástí této bakalářské práce je analýza jednotlivých genderových vztahů a jejich vliv na vývoj jednotlivých postav. Hemingwayova tvorba je vždy spojena s jeho osobní zkušeností, a proto je čtenářovo porozumění Hemingwayově genderové charakterizaci postav...
Ženské akty v malbě nizozemských renesančních mistrů. Interpretace děl z českých sbírek.
Nerudová, Magdalena ; Jarošová, Markéta (vedoucí práce) ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (oponent)
Ženské akty v malbě nizozemských renesančních mistrů. Interpretace děl z českých sbírek. Anotace Bakalářská práce se soustřeďuje na několik vybraných děl nizozemských renesančních mistrů. Těžištěm bakalářské práce je ženská nahota, respektive zobrazení ženského aktu v nizozemské renesanční malbě. Pozornost je zaměřena na ztvárnění ženského aktu ve třech rozdílných námětových skupinách - v obrazech se sakrální tématikou (madona s dítětem, Zuzana a starci, smrt Máří Magdaleny), s profánní tématikou (portréty polonahých žen) a v obrazech s tématikou antického Říma (sebevražda Sofonisby, sebevražda Lukrécie). Jednotlivé obrazy jsou podrobeny detailnímu formálnímu rozboru a ikonografické analýze, dále jsou zasazeny do dobového kontextu a porovnány s dalšími díly ze světových galerií, které s nimi úzce souvisí. Tato práce se snaží vyjádřit význam ženské nahoty v obrazech nizozemských renesančních mistrů z českých sbírek.
Emerson's influence on women in works of Nathaniel Hawthorne
Teršová, Tereza ; Robbins, David Lee (vedoucí práce) ; Veselá, Pavla (oponent)
Vzhledem k důrazu na pojmy jako sebedůvěra či spoléhání na sebe samého ("self-reliance"), vnitřní vedení ("inner guidance") a původní Já ("the aboriginal Self") rozvíjí filozofie Ralpha Walda Emersona teze, které upřednostňují jednotlivce před společenstvím, například tezi o nadřazenosti a posvátnosti sebe-definice vzdorující definicím, které sestavuje a jednotlivcům přiřazuje společnost. Proto je možné vnímat jeho filozofii jako důležitou pro obhájce hnutí za ženská práva a pro formující se feminismus. Ve svých čtyřech románech vytvořil Nathaniel Hawthorne protagonistky, které obhajují právo žen na sebedůvěru či spoléhání na sebe samou ("self-reliance"), tak jak jej definuje Emerson. Hawthornovy hrdinky mohou být chápány a interpretovány jako hrdinky zvažující Emersonovské principy, čímž dokládají souvislost mezi Emersonovou filozofií, a tématy a motivy přítomnými v Hawthornových románech. S Hawthornovým vyobrazením úvah hrdinek o pojmech jako vnitřní vedení ("inner guidance"), původní Já ("the aboriginal Self"), morální či tvůrčí zanedbání ("moral dereliction") a sebedůvěra či spoléhaní na sebe samou ("self-reliance") souvisí Hawthornův postoj ke vztahu mezi "ženstvím" a "ženskostí" na straně jedné, a "mužstvím" a "mužností" na straně druhé. Rozpolcenost ženy, tak jak ji vyobrazuje Hawthorne, spočívá v...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.